2007/12/26

Julafton är över - tack och lov.

Jag måste säg att det inte var en lyckad jul i år. Först på jobbet, sen hemma, sen hos ett par.

På jobbet gick allt som det skulle, tanterna fick sin medicin, kaffe och pepparkaka - men ack så folk är ensamma över julen - djupt hål i bröstet -

Hemma fick jag all sorts julmat (på persiskt vis dock). Den stela stämningen och julklappsutdelning följde därefter. Framåt 19-tiden fick jag ett sms från M o D (inga namn nämda), om att jag borde ta mig över - sagt och gjort. Stå o vänta i två timmar i Upplands Väsby är dock inte heller kul.

Äntligen framme (200 kronor i taxipengar för ett sent tåg), så började festen. M och D bjöd på fin wisky och skånsk akvavit i mängder, öl dracks och snapsvisor sjöngs. Riktigt kul kväll till en början men som tyvärr spårade ur. På ett negativt sätt. - jag blev misshandlad av mr. M -

Han och jag satt inne på deras sovrum och pratade, när han rätt som det är får ett utbrott, tar strypgrepp på mig och säger att jag inte ska komma och hota honom. Jag försöker spreta emot, men klarar det inte. Hade inte D och M2 (en annan vän till oss) kommit in och rykt ifrån honom hade jag svimmat. Denna procedur med strypgrepp och hot om mord upprepade sig 3 gånger innan jag han ur lägenheten.

- JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ RÄDD FÖR MITT LIV FÖRUT -

Jag måste tacka Jocke för sin godhet, som lät mig sova över hos honom när jag inte hade någonstans att ta vägen. Han lyssnade, fast han är döv.

Nej, jag ska inte fortsätta på detta blogginlägg nu, det orkar jag inte, utan önskar dig och de dina god fortsättning.

1 comment:

Anonymous said...

Vännen då! KOm så ska vi kramas istället!