2007/12/20

Lucka nummer 19

Jobbade natt så jag hann inte öppna luckan igår, men så är det när man jobbar 20h på ett dygn.

Hanldar inte julen väldigt mycket om krisetendomen och bibeln? Bakom luckan idag hittar vi lite bibelcitat. De är alltid vackra:)

"Och herren talade till Mose och sade:
Tala till Aron och säg: av dina avkomlingar i kommande släkten skall ingen som har något lyte träda fram för att frambära sin Guds spis.
Ingen ska träda fram, som har något lyte, varken en blind eller halt eller en som har lyte i ansiktet eller som har någon lem för stor,
ingen som har brutit en arm eller ben,
ingen som är puckelryggig eller förkrympt eller som har fel på ögat eller som har skabb eller annat utslag eller som är snöpt."
3 mos 21:16-20

(snöpt = kastrerad.
Lyte = Samlande beteckning på fysiskt och psykiskt handikapp)

"Låt inte gossen vara utan aga, ty om du slår honom med riset så bevaras han från döden"
Ords 23:13

"Om någon ligger hos en kvinna som har sin månadsrensning och blottar hennes blygd, i det att han avtäcker hennes brunn och hon blottar sitt blods brunn, så skall de båda utrotas ur sitt folk"
3 mos 20:18

"Var och en som förbannar sin far och mor skall straffas med döden; över sin fader och sin moder har han uttalat förbannelser, bloddskuld låder vid honom"
3 mos 20:9

- Alltså seriöst, det är rättså strikta regler man behöver leva efter som kristen.

"Den som smädar Herrens namn skall straffas med döden; hela menigheten skall stena honom. Evad det är en främling eller en inföding som smädar namnet, skall han dödas."
3 mos 24:16

Jag jobbar natt inatt igen, men inatt tror jag datorn får hänga med mig till jobbet, så det kommer en lucka till idag förhoppningsvis. Nu ska jag sova en stund till.

2 comments:

Anonymous said...

Biblen suger. Bränn.

Disorienterad said...

Jag tycker att bibeln är en fantastisk saga med väldigt många bra berättelser. Men man behöver ju inte tro på den.